Pla de la Calma i turó de Tagamanent

Fa un parell de setmanes vam anar al Montseny, al Pla de la Calma, amb uns amics. El plan va resultar ser ideal per anar-hi amb nens, i aquí el comparteixo amb tots vosaltres.

Des de Barcelona es triga uns 30-45 minuts. La sortida és a Tagamanent i des d’allà s’ha de seguir les indicacions cap a La Calma i el Parc Etnològic. Es puja per una pista asfaltada i finalment s’arriba a un aparcament.

Abans de dinar vam fer una excursió fins a dalt del Turó de Tagamanent.

Turó de Tagamanent

El camí és molt fàcil de trobar, la pujada és suau i la durada no sabria dir-vos ben bé, però potser una mitja horeta a ritme infantil. Entre pins i alzines, l’Emma (2 anys 10 mesos) va poder fer tota la pujada caminant.

Un cop a dalt vam disfrutar de les vistes, vam descansar, vam menjar una miqueta i vam visitar l’església de Santa Maria que corona el Turó. I tot i que era un dia de calor i sol, vam tocar una mica de neu que encara quedava dels dies anteriors!

Després de l’excursió, un cop al Pla de la Calma, vam anar a dinar al restaurant El Bellver.

El Bellver restaurant

La Masia és molt maca, molt acollidora i ben decorada d’un estil rústic. I el tracte molt bo. Tenen un menú-buffet de pagès (amb plats casolans, cuina de proximitat) i també servei d’entrepans i cafeteria amb terrasseta.

terrassa de la cafeteria de El Bellver amb el turó de Tagamanent al fons

Nosaltres vam agafar buffet i la veritat és que el vam trobar poca cosa pel preu que era. També he de dir que vam arribar a dinar gairebé a les 16h i potser ja no quedava massa res. Hi havia mandonguilles, pollastre i vedella i de primer sopa, amanida i pastís de puerros. Del que sí que hi havia molt assortit era de postres, uns pastissos artesanals tots boníssims. I el que em va agradar més va ser el pa, groixut i amb molta molla, que fan ells mateixos cada matí. Per això potser la propera vegada algun entrepà de la cafeteria i unes tapes ja ens anirà bé.

Una sorpresa agradable del restaurant va ser la sala de jocs que tenen per als nens. Amb joguines, colors, jocs, llibres… L’Emma i la Blanca, l’altra nena de la seva edat que venia amb nosaltres, la van poder disfrutar mentre nosaltres acabàvem de dinar.

El Bellver restaurant

Un bon plan per a totes les edats per disfrutar de la natura (i del menjar!) en familia.

Cap resposta a “Pla de la Calma i turó de Tagamanent”

La teva opinió és important. Si us plau, deixa el teu comentari.