Vacances en família

Pensava que una de les coses que segur que es retallaria a causa de la crisi és el programa de vacances en família de la Generalitat. Però no, aquí segueix per 8è any consecutiu. I que duri!

La finalitat del programa és posar a l’abast de les famílies la possibilitat de gaudir de dies de lleure junts i alhora conèixer millor el nostre país. Els viatges són de cap de setmana o bé en períodes clàssics de vacances i alguns ponts. Les estades es fan en albergs de la Xarxa Nacional d’Albergs de la Generalitat.

xanascat_bn

El preu és de 25,55 euros per persona i nit en pensió completa. Els nens de 0-3 anys no paguen, els de 4-6 tenen un 50% de descompte i els de 7-13 un 25%.

Hi poden participar totes les famílies residents a Catalunya amb fills menors de 18 anys a càrrec. Per participar-hi s’ha de formalitzar una pre-inscripció. Tothom que hagi fet la pre-inscripció correctament i dins els terminis entrarà en un sorteig i a qui li toqui se li assignaran les dates per al viatge.

Hi ha dues convocatòries i dos periòdes de pre-inscripció:

  • Convocatòria 1: per fer el viatge del març fins l’agost del 2012. Pre-inscripcions per la convocatòria 1: del 30 de gener 2012 (a partir de les 12h) fins el 20 de febrer (fins les 12h).
  • Convocatòria 2: per fer el viatge del setembre del 2012 fins el febrer de 2013. Pre-inscripcions per la convocatòria 2: del 2 de juliol 2012 (a partir de les 12h) fins el 23 de juliol (fins les 12h).

Abans de la pre-inscripció us haureu de registrar a www.xanascat.cat i podreu triar l’alberg i les dates que més us interessin. Tot el procés, preus, etc… està molt ben explicat en les condicions generals de participació i en el llibret “Vacances en família 2012“.

A través de la pàgina de facebook jo també intentaré anar informant de les dates, resultats dels sortejos, etc… Si encara no t’has fet amic/ga pots fer-ho clicant aquí.

Nosaltres hi vam participar l’any passat i ens va tocar un cap de setmana a l’alberg Pic de l’Àliga de la Vall de Núria. Feia temps que no trepitjava un alberg i em van venir molts records de les meves excursions de l’època pre-mamà. A l’alberg hi vam estar bé i tothom va ser molt amable i ens van facilitar el que vam necessitar en tot moment. Però també s’ha de ser conscient, quan vas amb una nena d’any i poc, de que t’has d’adaptar i que les habitacions són petites, tenen lliteres (per solventar aquest tema va fantàstic si fas collit!), que no hi ha banyera sinó dutxa i que els horaris de menjar són uns i potser no els que al teu nen li van millor (també donar pit va genial en aquests casos!).  Però, bé, amb aquest paisatge ja us podeu imaginar que no ens ho podíem passar pas malament i que va compensar mil vegades les petites incomoditats que vam patir.

Vall de Núria

Cap resposta a “Vacances en família”